ویژگی و معرفی سایت گردشگری خوب

  • توسط operator
  • بهمن ۹, ۱۳۹۷
  • 0

در این مقاله تلاش شده که تعاریف صحیحی از یک سایت گردشگری را ارئه بدیم که یک سایت گردشگری چه امکاناتی رو برای ما فراهم میکند؛ ویژگی ها یک سایت گردشگری چیست؟ آیا استفاده کردن از سایت گردشگری برای گردشگران مفید واقع شده یا نه؟ و آیا اینکه به کمک مسافران آمده است یا خیر. در انتها هم به چند سایت گردشگری معروف اشاره خواهیم کرد و شما را با دنیای زیبای هتل های لوکس و مسافرت های دلنشین تنها خواهیم گذاشت. با تریپولوژی همراه باشید.

در حال حاضر با توجه به اهمیت روز افزون اینترنت و توسعه شبکه ها اجتماعی و وب سایت ها که به عنوان شناسنامه کسب کار ها درفضای اینترنت مشخص میگردند، لزوم وجود وب سایت ها و اپلیکیشن گردشگری متمرکز در حوزه ی صنعت گردشگری چه برای کسب کارها و چه گردشگران نیاز شده است.

دو تعریف زیر برای درک مفهوم بهتر مقاله یاری دهنده است

تعریفی کوتاهی از سایت: سایت مکانی یا فضایی است برای درج عکس‌،‌ فیلم، محتوا «متن» و غیره جهت آشنایی و دسترسی کاربران سراسر دنیا به اطلاعات شما.

گردشگری: به شخص یا افرادی که بیش از ۲۴ ساعت خارج از فضای محل زندگی خود عزیمت کنند و در آنجا زمانی را برای دیدن جاذبه های گردشکری، موزه، ساختمان ها، خیابان ها و غیره صرف کنند گردشگر گفته میشود.

سایت گردشگری

ویژگی های سایت گردشگری خوب چیست ؟

نقشه

یک سایت گردشگری میتونه نقشه کشور های دنیا شهر ها و روستاها را در خود جای بده. گاها به صورت متمرکز برای هر استان یا روستا پرتال بخصوصی ارائه بده تا گردشگران به راحتی بیشتری به مناطق دست پیدا کنند.  کشوری مثل ایران که در جای جای پهناورش جاذبه های زیبایی قرار گرفته،  وجود یک چنین قابلیتی مزیت رقابتی موثر برای یک سایت گردشگری پدید می آورد. مثلا با ایجاد پرتال خاص برای استان کردستان به ویژگی هایی خاص اشاره بنماید و روستا های زیبا و جنگل های ناب این استان را به صورت نمادهای جغرافیایی نشان دهد و در تصمیم گیری کاربران خود کمک فزاینده ایی از لحاظ جغرافیایی داشته باشد.

اقلیم و آب هوا

از خیلی لحاظ مسافران و گردشگران سراسر دنیا به آب هوا اهمیت فراوان می دهند. خیلی از افراد علاقه دارند به مکان ها گرمسیر سفر کنند و از سرمای دوری بجویند؛ مانند مردم انگلیس که از هوای بارانی همیشگی لندن شکایت دارند و به ساحل های گرم و آفتابی جنوب فرانسه و اسپانیا  سفر می کنند و همینطور بر عکس خیلی از افراد علاقه به سفر به مناطق سردسیر برفی یا بارانی دارند.

پایگاه داده قوی از جاذبه ها

یک سایت گردشگری بین المللی یا داخلی به عنوان مثال باید دارای اطلاعاتی از جاذبه های گردشگری کشور ها و شهرها و روستاها را دارا باشد. نظیر رستوران ها، آثار باستانی، موزه ها، مکان های دیدنی وغیره باشد.

معرفی مراکز اقامتی

ارائه خدمات اقامتی به مسافران که از اساسی ترین قسمت ها و ویژگی های یک سایت خوب گردشگری است؛ مثلاً مسافر خانه ها، هتل ها و‌ خانه های محلی برای اجاره. اطلاعات دیگری که بسیار ضرروی برای یک سایت خوب می باشد درج قیمت های این مراکز اقامتی است و امکانات این اماکن برای توریست ها و گردشگراناست. برای مثال استخر، وای فای، سیستم گرمایشی سرمایشی، تلفن، خدمات هتلداری ( لباس شویی ،‌ رستوران ، کافی شاپ ) و غیره که باید مد نظر قرار بگیرند.

بخش خرید بلیط و پشتیبانی

خیلی از افراد وقتی به یک آژانس مسافرتی مراجعه می کنند عموما اولین قدمی که برمیدارند رزرو بلیط هواپیما یا قطار است و سپس برای رزرو هتل اقدام میکند، پس وجود یک همچین بخشی که بتواند یک پکیج اختصاصی و عالی که مشتری را از دیگر رقبا بی نیاز کند بسیار نیازمند است.

اما وجود تمام اینها در سایت ما، آن را به یک سایت منحصر به فرد تبدیل نخواهد کرد. یکی از قسمت هایی که به یک سایت گردشگری که در زمینه هتل و بلیط ارائه خدمت میکند وجود یک پشتیبانی قویست  که با مشتریان به تعامل بنشینه و معضلات و خشکی هایی که سایت ها و صفحات اینترنت برای کاربر ایجاد مینماید را برطرف کنه و در آنجا اپراتور ها با برخورد خوب افراد را به مشتریان ثابت تبدیل کنند.

بخش کرایه خودرو

خیلی از توریست ها و مسافران که با هواپیما، قطار یا اتوبوس سفر میکنند علاقه ای به تردد با وسایل نقلیه عمومی ندارند و دوست دارند که در وسیله نقلیه منحصر خود به آهنگ های دلخواهشان گوش بدهند و دمای کابین خودرو را به هر دمایی که دوست دارند تغییر بدهند و بعضاً دوست دارند از قبل از سفر در سایت گردشگری سفارش خودرو را بدهند و از ابتدا شروع سفر خود را با ماشین محلی آغاز کنند.

پس ارائه یک همچین خدمتی برای یک سایت گردشگری که باید تجربه کاربری خوبی داشته باشد، لازم و ضروری است.

مقایسه بندی

قسمت مقایسه سایت یکی از قسمت های مورد علاقه ی کاربران سایت گردشگری شما خواهد بود. زیرا مقایسه کردن میان دو هتل و دیدن نظرات دیگران به کاربر کمک خواهد کرد تا تصمیم بهتری را انجام دهد.

مقایسه ها را میتوان از حیث قیمت، امکانات، نظر دیگر مسافران نسبت به محل یا هتل مورد نظر و چیز های مورد علاقه برای انجام دادن، ویژگی ها و غیره دسترسی به محل ها و غیره درنظر گرفت.

بخش پیشنهادات و تخفیفات

خیلی از مسافران به سفر نمی روند و اگر می روند با بهترین پیشنهادات اقدام به سفر می کنند. مثلا خانواده ای علاقه به سفر کردن و تصمیم گرفتن بر سر اینکه به کجا سفر کنند، با چه بروند، چگونه و از کجا شروع کنند و منتظر یک اولویت مناسب یا یک پیشنهاد عالی برای مسافرت هستند و به تمام سایت های گردشگری سر میزنند و هرچند نتیجه خوبی را پیدا نمی کنند ولی وقتی که به اولین تخفیف ها بر می خورند، شروع به تعمل کرده و کنار یکدیگر گزینه ها را مقایسه می کنند و به انتخاب نهایی خود دست پیدا می کنند.

جادوی تخیفیات و ترفیعات یکی از قسمت های اساسی هر واحد فروش می باشد. اما نکته مورد توجه اینجاست که یک سایت گردشگری خوب دارای مشتریانی ثابت است که این مشتریان ثابت باید از مشتریان معمول جدا شوند و برای آنها ویژگی های مجزا تعبیه گردد و آنها باید در نظر اول گرفته شوند. اما این به این منظور نیست که مشتریان معمول را هم مد نظر قرار ندیم بلکه باید تلاش گردد تا مشتریان معمول به مشتریان ثابت تغییر وضعیت بدهند.

هر سایتی یا هر کسب کاری چه در حوزه گردشگری چه در دیگر صنايع که به ناحیه خاصی خدمت می دهند، داری بازار هدف مخصوص به خود هستند.

با وجود یک بازار مختص به خود، ویژگی های ارائه ای خدمت نیز تغییر خواهد کرد و این تغییرات نسبت به مشتریان، اقلیم، فرهنگ و نسبت به جامعه مخاطب تغییر خواهد کرد. یکی از همین نمونه سایت هایی که میتوان به آن اشاره کرد سایت های گردشگری روستایی می باشد.

سایت های گردشگری روستایی

ویژگی های مختص به خود را دارند که به اختصار بعضی از این ویژگی هارا اشاره خواهیم کرد :

معرفی غذا های روستایی

معرفی غذا های روستایی که خوراک محبوب همان روستا می باشد و توسط زنان روستا طبخ می شود و امکان سفارش آنها برای توریست ها و گردشگران وجود دارد از ویژگی های جذاب برای یک سایت گردشگری می باشد.

  • معرفی خانه های آماده برای اجاره در روستا: یک از مشاغلی که توسط روستاییان جذاب به شمار می آید تجهیز یک اتاق یا خانه است که اجاره دادن آنها به گردشگران جهت اقامت دست مایه شیرینی را برایشان به عمل می آورد.
  • معرفی کالا های دست ساز و سنتی بومی که در خود روستا تولید شده. مانند کلاه های نمدی، گلیم، روپوش های با پوست گوسفند، فرش دست باف، سبد های حصیری، قاشق های چوبی و صدها مدل از کالا های دست ساز که توسط روستاییان تهیه شده است و می توانند در یک سایت گردشگری روستایی ارئه گردند.
  • معرفی مراسم های خاص و برنامه های شکار یا چرا گوسفندان. خیلی از توریست ها علاقه به زندگی کردن به معنی واقعی کلمه روستایی را دارند. همین مهم بسیار برای آنها جذاب گشته و آنها را به سمت روستا یا منطقه مورد نظر جذب می نماید.
  • معرفی آداب رسوم روستاییان

روستا ها مکان هایی هستند که برای گردشگران به تازگی جذابیت های جدید را به وجود آورده است. خصوصا جذابیت هایی برای گردشگران خارجی است که می تواند از طریق سایت های گردشگری ایرانی به زیبایی های ایران سفر کنند و مشتریان بالقوه ای برای روستاییان باشند. در عین حال از رفت آمد این توریست ها و گردشگران مزایایی نیز شامل حال روستایان وکسب کار آنها خواهد شد. مانند:

تاسیس و حفظ مشاغل روستایی

گردشگری روستاییی با ایجاد درآمد و برای بومیان توانایی حفظ و توسعه مشاغل را ایجاد کرده. از جمله این مشاغل می توان به : خرده فروشی، حمل نقل، راهنمای تور محلی و غیره اشاره کرد.

ایجاد فرصت های جدید مشاغل برای جوانان روستا

مانند فرا گرفتن کامپیوتر، آشنایی با زبان انگلیسی، هتلداری، تهیه و تحویل غذا های محلی، صدور کالا های روستایی به خارج از کشور و غیره.

در انتها قصد داریم تا چند سایت به روز در صنعت گردشگری و توریسم را به شما معرفی کنیم که به شرح زیر مطالعه می کنید.

بهترین سایت های گردشگری

Booking.com

نرم افزار رزرو هتل بوکینگ

اولین و برترین سایت در حوزه ای جهانی که به میلیون ها مسافر خدمت ارائه می کند سایت گردشگری بوکینگ دات کام می باشد که ماهیانه ۴۰ میلیون بازدید کننده از سایت خود دارد و مشتریان بسیاری را به خود اختصاص داده است. بوکینگ دات کام بیش از یک میلیون فرصت اقامتی در ۲۲۴ کشور دنیا را نیز در اخیتار شما قرار می دهد.

tripadvisor

اپ سفر trip advisor

از دیگر سایت هایی که در حوزه گردشگری میتوان به آن اشاره کرد، تریپ ادوایزر می باشد که ۳۸ میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است و یکی از دلایل رشد این سایت تبلیغات سایت اکسپدیا بر این سایت بوده است.

یکی دیگر از علل رشد تریپ ادوایزر میزان بازدید ها و مشتریان از هتل ها و بازدید هایی بوده است که داشته اند و این برای هتلدار و مشتریان بسیار حائز اهمیت بوده است.

اکسپدیا

نرم افزار رزرو هتل اکسپدیا

اکسپدیا یکی از صدر نشینان لیست وب سایت های رزرو هتل و بلیط در دنیاست. خدماتی که اکسپدیا دات کام ارائه می نماید به نسبت کامل تر از دیگر سایت ها می باشد؛ چرا که خدماتی نظیر رزرو هتل، اجاره ماشین، هاستل، بررسی سواحل، برنامه های بخصوص برای گردشگری در یک شهر از بابت حمل نقل درون شهری و غیره را شامل می شود.

airbnb.com

سایت گردشگری airbnb

یکی از وبسایت هایی که در سالها اخیر رشد کرده است و توانسته متقضیان یا گردشگران را به کسانی که خدمات هاستل را ارائه می دهند را به هم برساند ایر بی ان بی است. گاهاً خانواده هایی وجود دارند که علاقه به اجاره خانه ای خود دارند و علاقه دارند تا با مردم دیگر کشور ها به تعامل بنشینند و افرادی نیز وجود دارند که بسیار علاقمند به سفر کردن هستند و علاقه ای به هتل رفتن ندارند و چون هزینه خدمات هاستل پایین تر و مقرون به صرفه تر از مابقی می باشد، آنها اینگونه سفر هار بیشتر می پسندند. که ایر بی ن بی مشکل افراد را برطرف کرد و با نزدیک کردن آنها به هم جزو برترین ها قرار گرفت.

hotels.com

نرم افزار رزور هتل hotel.com

یک دیگر از سایت های گردشگری هتلز دات کام می باشد که در مقایسه با دیگر سایت ها از رتبه خوبی برخوردار است و امکانات خوبی را ارئه می دهد. میزان کاربرانی که هتلز دات کام برخودرار است چیزی حدود ۱۶ میلیون می باشد.

سایت های گردشگری بسیاری در حال حاضر فعالیت می کنند اما معروف ترین آنها که در بالا اشاره شد نمونه های خوبی چه برای توسعه کسب کارهای بومی و چه برای روستایی شهری می باشند.

البته لازم به ذکر است به دلیل تحریم های بوجود آمده و عدم امکان پرداخت آنلاین دسترسی به بعضی از این وبسایت ها با IP های ایرانی امکان پذیر نیست، اما بعضی از سایت نظیر بوکینگ دات کام امکاناتی نظیر پرداخت در محل را برای رزرو هتل نیز دارا می باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه

اخبار